Leczenie cholesterolu - Aktywność fizyczna

aktywność fizyczna Walka z nadmiernie wysokim „złym” cholesterolem nie powinna ograniczać się do zmiany nawyków żywieniowych i odstawienia używek, choć niewątpliwie bez podjęcia tego rodzaju decyzji trudno jest mówić o końcowym sukcesie leczenia. Niestety, jeżeli dieta nie jest połączona z aktywnością fizyczną, trudno o pozytywne rezultaty podejmowanych przez nas działań. Wielu pacjentów jest gotowych zrezygnować z walki z cholesterolem słysząc o konieczności wykonywania ćwiczeń, ich opór jest jednak zbyteczny i pozbawiony sensu. Rzeczywiście, siedzący tryb życia to sojusznik cholesterolu LDL aktywność fizyczna nie musi jednak kojarzyć się z wyczerpaniem, zmęczeniem fizycznym i poczuciem upokorzenia.

Najtrudniejsze są początki, warto więc już na wstępie zastanowić się nad tym, jaką formę ćwiczeń uznajemy za możliwą do zaakceptowania. To właśnie od niej należy rozpocząć zmianę stylu życia i naprawdę nie ma tu znaczenia, czy wybierzemy wizyty na siłowni, pływanie, biegi przełajowe, czy też jazdę na rowerze. Żaden pacjent nie powinien przy tym przesadzać z ćwiczeniami, trudno bowiem nie zauważyć tego, że nadmierny wysiłek nie raz jest tak samo niebezpieczny, jak i jego brak. Ćwiczyć powinno się systematycznie i z zaangażowaniem, najnowsze badania naukowe potwierdzają jednak, że już półgodzinna codzienna dawka ruchu ma zbawienny wpływ na nasz organizm.

Aktywność fizyczna jest potrzebna bez względu na wiek pacjenta, warto jednak pamiętać o tym, że osoby starsze powinny podchodzić do niej z dużą ostrożnością. Zmiana trybu życia powinna być w ich przypadku poprzedzona konsultacją z lekarzem, który podpowie, jaki sport jest najbardziej wartościowy, a jakiego lepiej unikać.

A teraz... uśmiechnij się :)